Op 26 maart hebben maarliefst 3 evenementen plaatsgevonden van de DPVN. Als eerste werd er op de KC Apeldoorn een fokkersoverleg gehouden. Hier heeft dr. Stades, voorzitter van de ECVO, een zeer boeiend college gegeven over alle erfelijke oogafwijkingen. Aansluitend werd de eerste ALV van 2017 gehouden. Hierin is Niels Hoebeke afgetreden, Veronique Janssen herkozen en Steven Klein als nieuw algemeen bestuurslid gekozen. We heten Steven van harte welkom, feliciteren Veronique dat ze wederom het vertrouwen heeft gekregen en bedanken Niels voor zijn inzet de afgelopen 1,5 jaar. Daarna werd er heerlijk gewandeld in de Apeldoornse bossen, het Leest. We hebben enorm geluk gehad met het ontzettend mooie weer. Onze excuses voor het iets te vroeg vertrekken. We hebben ons als bestuur vergist in de starttijd van de wandeling. De foto’s van de wandeling staan onder het kopje voorjaarswandeling 2017 onder foto’s.

Dr. Stades, voorzitter van de ECVO, heeft in een 2,5 uur durend college alle erfelijke oogafwijkingen behandeld waarop getest wordt. Dit heeft hij gerelateerd aan de Duitse Pinscher populatie in zowel Nederland als een doorkijk en vergelijk met Amerika. Het was een zeer boeiend collega waar iedereen veel van opgestoken heeft.

Voor de wandeling waren maar liefst 60 aanmeldingen, er liepen 40 honden mee.  Een mooi aantal waar we als vereniging trots op zijn. Het was een stralende dag en de honden en hun baasjes hebben genoten! We hebben veel positieve reacties mogen ontvangen. Ook liepen er een aantal nieuwe mensen mee die geïnteresseerd waren in het ras de Duitse Pinscher.