nesten & herplaatsers

NESTEN EN HERPLAATSERS

waar kunt u terecht?

ACTUELE DEKBERICHTEN

Alle dek- en geboorteberichten op deze pagina zijn uitsluitend van fokkers aangesloten bij de DPVN. Daarnaast zijn deze dekkingen gecontroleerd of ze ook daadwerkelijk voldoen aan de door de vereniging en Raad van Beheer gestelde eisen. Voor buitenlandse fokkers, die bij ons aangesloten zijn, gelden aangepaste regels. Voor meer info kijk op de pagina fokkers voor het fokreglement.

Hieronder treft u een overzicht van fokkers die een dekking hebben gedaan en binnenkort een nestje verwachten.

Fiebelekwint

Mevr. M. Bruinenberg
Geesbrug (Drenthe)

+31 (0)6 1582607 | email | website

Dekdatum: 22 augustus 2021

Teef: Fiebelekwint Ava,  HD: A | Oogtest: 24-2-’21, vrij | Dilute: DD, vrij | Willebrand: N/N, vrij

Reu: Goldwing in Red von Cronestein, HD: A | Oogtest: 10-12-’20, vrij | Dilute: DD, vrij | Willebrand: N/N, vrij

Uit deze combinatie worden rode pups verwacht.

ACTUELE GEBOORTEBERICHTEN

Het is niet altijd geluk. Het wil wel eens voorkomen dat een dekking niet gelukt is. Echter in veel van de gevallen gaat het wel goed. Hieronder treft u een overzicht van de fokkers waarvan recentelijk een nestje puppen geboren is. Neem voor meer informatie en eventuele beschikbaarheid van een pup contact op met de betreffende fokker.

Daisy’s Pride

Mevr. V. Broekema
Josine Reulingstraat 1
9746 AP Groningen

+31 (0)6 19828717 | email | website

Geboortedatum: 25 juli 2021

Teef: Githa-Daisy vom Röderauer Elbland, HD: A | Oogtest: 28-1-’21, vrij  | Dilute: DD, vrij | Willebrand: N/N, vrij

Reu: Kody van Rayland, HD: A | Oogtest: 19-5-’21, vrij | Dilute: DD, vrij | Willebrand: N/N, vrij

Er is 1 pup geboren, 1 rood teefje. Deze heeft al een baasje.

HERPLAATSERS

Af en toe zijn er Duitse Pinschers die wegens omstandigheden niet meer in hun huidige thuissituatie kunnen wonen. De reden daarvan loopt uiteen van levensverandering binnen de huiselijke kring zoals een echtscheiding,  een andere baan, ernstige ziekte, gezinsuitbreiding of andere omstandigheden waardoor de hond niet meer verzorgd kan worden. Om het contact tussen nieuwe baas en hond te optimaliseren, adviseren wij altijd om op cursus te gaan zodat de hond en baas elkaar echt goed leren kennen en weten te waarderen.

Een (jong) volwassen hond is anders als een pup. Hij heeft al een leven achter de rug en heeft al een en ander meegemaakt. Met goede begeleiding kan een Pinscher wel op een juiste plaats zijn bij een nieuwe baas.

Bent u geïnteresseerd in een herplaatser en bent u ervan overtuigd de hond te kunnen bieden wat hij nodig heeft? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen u meer vertellen over de honden die op dit moment een nieuwe plaats zoeken om u vervolgens in contact te kunnen brengen.

Op dit moment zijn er geen actuele herplaatsers.

WAAR KUNNEN WE EIGENLIJK TERECHT VOOR EEN DP?